Ahad, 28 Jun 2009

Kesihatan,keselamatan

Entah mengapa sejak,duamenjak ni asyik tak sihat aja.dah satu minggu kepala tak selesa.Tak boleh bergoyang sedikit.terpaksa hati-hati.terasa seolah-olah ada benda yang longgar dalam kepala.Hari ini batalkan kelas tambahan.nasib baik kelas lain pun kelas dibatalkan juga kerana ada cikgu yang pergi mesyuarat dan lain-lain,jadi taklah rugi sangat tingkatan 3 Jujur.Namun begitu latihan telahpun diberikan untuk menggantikan kelas petang tadi.

Esok entahkan dapat pergi ke tak ke sekolah.Hari sabtu dan Ahad sengaja paksakan diri.Doktor nak bagi mc pun tolak.Bukan apa, rasa banyak sangat yang tak beres.Lagipun bulan Julai nanti banyak kelas yang terpaksa ditinggalkan.bermula 5 Julai lagi.Pemantauan PLBS dan diikuti dengan mesyuarat pemantapan petugas PMR di KL dari 13 hingga 15 Julai.

Dalam keadaan yang begini,nak sangat berehat.pejamkan mata walaupun tak dapat lelap.Tapi masalahnya dengar ayam berkokokpun dah rasa nak marah.Tapi nak marahkan siapa.Dah resminya ayam!!!.Entah apalah mimpi jiranku ini,tiba-tiba 4 bulan yang lalu membela ayam pulak.....Setiap jam berkokok.Ayam zaman sekarangpun dah nyanyuk ke?.

Mungkinkah dengan membela ayam boleh menjamin keselamatan rumah?.Rasanya tak masuk akal.Sedangkan asrama yang ada jagapun boleh diceroboh.inikan pulak rumah persendirian.Yang penting semangat kejiranan.Kalau berpenghuni 300 orangpun,kalau semangat kekitaan tak ada,tak guna jugak Anak jantan jangan jadi pengecut!.

Pelajar SIC??????????????

4 ulasan:

  1. ermmm..ayam sekarang dah confuse tuuu..tp actually org tua2 kata ayam berkokok bila nampak malaikat..ye ke..

    BalasPadam
  2. tchersally
    kalau macam tu kena stanbylah,sebab ayam tu sentiasa berkokok.hi.hi

    BalasPadam
  3. hai, ngata kat asrama pulak... kalau warden ni bertugas mlm tuh siap dia..... kalau tak dia lari......... warden lari....

    BalasPadam
  4. Abiey
    Nampaknya sama larilah anak murid ngan warden.Mudah-mudahan semuanya dapat diselesaikan.

    BalasPadam