Sabtu, 4 Julai 2009

Dalam suka ada duka

Setelah berminggu-minggu tak balik kampung akibat kekangan masa,jadi selepas solat Jumaat bertolak balik ke Besut untuk menziarahi mak,ibu mentua,adik-beradik dan ipar-duai.Bayangkan kami bertolah balik jam 2.30 petang dan malamnya belik semula ke KB.
Rumah pertama yang kami singgah tentunya rumah chek.Nenek kepada anak-anak sebelah my husband.Biasalah jika bertemu dengan chek,ada je yang hendak dikhabarkan.Dengar sajalah.Orang tua begitulah,mereka sekadar bercerita tentang anak cucu.Kita yang muda ni jadilah pendengar yang baik,tapi jangan menambah atau menyampuk takut lain pulak jadinya.Tambah-tambah lagi pendengarannya sudah agak terjejas.

Destinasi kedua ke rumah adik ipar.Dah lama tak ketemu.Jadi kesempatan ini diambil untuk berjumpa dengan anak buah yang akan melanjutkan pelajaran ke Institusi Perguruan di Perak pada 13 Julai nanti.Tahniah mimi!.Walaupun tempoh pengajian selama 5 tahun,tapi tak apa janji pekerjaan dah sedia menanti.Ada jugaklah menyambung generasi guru!!.

Sukanya hati anak-anak,sebab selepas tu ke rumah cik za untuk ziarah teddy bear yang khabarnya dah 28 kg!.Entah apalah yang dimakannya.Nasib baiklah dia aktif dan sentiasa berpeluh.Semasa nak balik teddy bear dah tertidur kerana merajuk.Janji nak berkelah minggu ni tapi tak jadi.Lagipun menghormati suasana sedih kerana anak saudara kami dimasukkan ke Hospital Nur Zahirah Kuala Terengganu setelah seminggu dirawat di Hospital Kota Bharu.

Kami bertolak balik jam 9.00 malam.Banyaknya kereta,hinggakan boring dibuatnya.Dah niat dalam hati pagi esok lepas subuh nak rilek aja.

Nak dijadikan cerita setelah puas bergolek-golek teringat nak semak bahan untuk seminar 5 Julai di Maahad Muhammadi Perempuan Merbau.Ya Allah,buka thumbdrive.........bahan hilang!!!!! 50 slide yang ada tak tahu ke mana.Mungkinkah terdelete semasa ceramah pagi Jumaat tu?atau pun virus.Dahlah tak pandai tentang power point,terpaksalah suruh Fifi buatkan semula.Jenuhlah nak menyiapkannya.Inilah yang dikatakan malang tak berbau.

Kenapalah tak buat backup.Sesal tak sudah jadinya.Hu....sedihnya.Rasanya nak cari oranglah yang boleh buatkan bahan yang lebih menarik.

Sesiapa yang berhajat bolehlah hantar resume.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan