Khamis, 16 Julai 2009

Penyelarasan pengskoran BM

Mulakan tugas ni dengan sebuah sekolah yang dikatakan sekolah Bestari!.Tapi.............
kerja-kerja yang sepatutnya dibereskan tidak dibereskan.Dah telefon beritahu nak pergi hari ni,pun masih tak disiapkan jugak makrkah-markahnya.

Markah untuk tingkatan satu tak dimasukkan langsung!.Apabila ditanya seolah-olah berdolak-dalih pulak dan saling menyalah antara mereka.GK merekapun tak berani nak tegur.jadi tak tahulah sama ada pentaksiran lisan lisan dibuat atau tidak di tingkatan satu.

Penyelesaiannya telefon kepada Pentaksiran Negeri dan beliau sendiri akan pergi buat kejutan pada hari .............nanti.

Satu kelemahan yang ada pada diriku, apabila tengok muka orang yang tak buat kerja tu rasa kesian pulak setelah beri sebiji dua kata-kata yang agak-agak dia terasalah.

Itulah bila orang beri taklimat atau mesyuarat asyik keluar memanjang.Lepas tu mulalah tak faham apa apa yang dikehendaki dan apabila balik ke sekolah tak buat in house traning.

Tahun depan tak mahu lagi anak buah macam tu.Nak cari anak buah yang lain.yang perempuan lebih senang kot.

2 ulasan:

  1. hmm..boleh bayangkan macam mana K.Sue rasa..alaaa..anak buah pompuan je la yg kena buat keje..yg gentleman bila dpt tugas buat sambil lewa,tahun depan org tak bg dah jwtn tuu..senaaang le cenggitu kan..

    BalasPadam
  2. agaknya gitulah cara mereka nak chau dari buat kerja kot.Tapi bukan semua yang gentleman gitu.Macam yang dua tiga orang kat sekolah kita tu.....

    BalasPadam