Khamis, 18 Jun 2009

Damak......

Tiba-tiba jadi sedih pulak apabila menonton filem Damak lakonan Tan Sri P.Ramlee.Lagu-lagu dalam filem ini menyentuh hati.kena dengan jiwa.jiwa yang suka akan ketenangan.

kalau ada lagu keroncong lagi best.mendayu-dayu.Agaknya orang yang berjiwa sentimental macam nilah.Baca novel pun boleh menangis.satu sifat yang berlawanan dengan pasangan/teman hidup yang cool semacam.

Dek kerana kelainan inilah agaknya hubungan ini berpanjangan sebab dengan kelainan ini kita boleh saling melengkapi antara satu sama lain.

Pelik rasanya apabila suami-isteri yang semuanya ada persamaan dari segenap segi.Apa lagi yang hendak dibincangkan apabila semuanya sama?

Dalam mencari pasangan hidup pun agak mustahil kita berjumpa dengan orang yang sama kehendaknya seratus peratus dengan kita.

kena belajar dan cari misteri dalam kelainan itu.Jika adalah.....

Dalam kehidupan kita mesti berani menghadapi cabaran dan dugaan.

5 ulasan:

  1. ermm..perbezaan antara suami isteri,andai tak ketara sangat,memang bole bawa bahagia..macam saling melengkapi..perbezaan tu yg kekadang jadi rahsia kebahagiaan rumah tangga..

    BalasPadam
  2. tchersally

    betul tu.kekadang tu jadi "anda diselubungi misteri"

    BalasPadam
  3. Kalau nak cari yang 100% sama, sampai tua pun takkan jumpa. Lastly, akan dapat pasangan yang sangat tak padan dengan diri. Banyak kes dah ni.

    Bagi saya, isu nya ialah tiada wujud perasaan suke dalam diri tu yang buatkan seseorang itu sukar untuk menerima. Kalau suke, semua tu dah tak jadi isu.. :)

    BalasPadam
  4. Tak adalah kot yang sama 100%.

    Kekadang perasaan suke payak nak dizahirkan,bergantung kepada jenis orang.Jenis cool atau yang jenis 'gile-gile'

    Apapun mungkin cara aproach kot.Jurus sangat.he...he

    BalasPadam
  5. untuk cik gu sue:
    kopi, nescafe, tea,dan milo antara minuman yang mengandungi kafein. Kafein boleh menyebabkan maigrin.

    BalasPadam