Jumaat, 15 Mei 2009

Selamat Hari Guru

Sejak dari pukul 12.01 tengah malam sms yang masuk bertalu-talu.Telinga mendengar tapi tak dihiraukan sehinggalah ke pagi tadi.

Apabila dibuka sms,rupa-rupanya ucapan selamat hari guru daripada bekas-bekas pelajar Maahad Muhammadi Pasir Pekan.Terima kasih buat anda semua kerana masih ingat kepada cikgu.

Ada antara mereka yang dah jadi guru dan masing-masing ada kerjaya yang boleh dibanggakan dan ada yang dah berkeluargapun.Tapi ingatan mereka kepadaku tak pernah padam .Setiap tahun apabila tiba hari guru dan hari raya,hatta birthday pun mereka tak lupa menitipkan kata-kata yang kadang-kala amat menyentuh jiwa dan raga dan terasa diri ini amat dihargai.


Agaknya inilah perbezaan antara pelajar perempuan dan pelajar lelaki.Hingga saat ini tak ada seorangpun pelajar dari sekolah tempat aku mengajar sekarang menghantar sms dan mengucapkan Selamat Hari Guru.Mungkin pelajar lelaki payah untuk meluahkan kata-kata agaknya.

Buat semua rakan guru.Selamat Hari Guru.Ingatlah kita adalah Pembina Negara Bangsa.Kalau guru kencing berdiri,anak murid kencing berlari.Oleh itu sama-samalah kita menjaga tutur kata dan tingkah laku kita.

11 ulasan:

  1. slamat ari guru juga utk cekgu~
    smoga cekgu sentiasa dibawah RahmatNya~

    BalasPadam
  2. Indahnya kenangan mengajar di sekolah Agama pasti amat jauh berbeza saya dapat rasakan kerana saya sendiri pernah rasai sekolah agama dan sekolah biasa cukup jauh berbeza. Sesungguhnya jika saya punyai anak satu hari nanti saya akan tetap memilih dan utamakan sekolah agama apapun......

    BalasPadam
  3. Ucapan kombo buat auntie..
    selamat hari ibu dan selamat hari guru.

    :D

    BalasPadam
  4. D'Rimba
    Terima kasih.Kenangan mengajar di sekolah agama tetap segar dalam ingatan sehingga ke hujung nyawa.Jika teringatkan kenangan itu boleh membuatkan air mata mengalir.Rindu....

    Baguslah D'rimba ada niat yang begitu,nak hantar anak ke sekolah agama.

    BalasPadam
  5. haha..cg sy send dh sms td..check2..tlipon sy keno bar!frust molep...nway
    SELAMAT HARI GURU 2009!

    BalasPadam
  6. M.D.Z.N

    Tak apalah nak wak cam mano.
    Nabihah ada sms pagi tadi.

    BalasPadam
  7. hri gru..blo ari gru prgkt SIC plok nih?? nk g jln rmai2..

    npe stdnt2 laki tk SMS wish ari gru?? erm..sbb...biaseny cg2 pmpuan jrg+ssh kot..nk bg no.phne dorg kt stdnt2 laki nih..yela..tkut dorg mscl2 ke..kaco ke..kang len plak jdny..tol tk??(chopp tkde pglmn!ehhee) mmg jls+trg lg brsluh la bza ngn stdnt2 pmpn..tk gtu??

    BalasPadam
  8. JuvItArs

    Tak tahulah bila sambutannya.
    Ada jugak anrata mereka yang ada no phone,tapi tak tahulah.
    Memang bezalah pel.pompuan dgn lelaki.

    BalasPadam