Jumaat, 17 April 2009

Kita merancang,Allah menentukan

Kita perancang yang hebat tapi penentu segala-galanya adalah Allah.Ke klinik sudah(dah makan ubat pun),rehat sudah tapi kata orang penyakit datang seperti ribut,pergi seperti kura-kura.lambat baiknya.

kata doktor di KBMC ubat selsema dan batuk ni mengantuk sikit ni.Tapi apa yang terjadi...jeng,jeng,...
Mataku tak lelap-lelap hingga ke pagi.Dah dua malam dah.Apa ke he ni yob.Hari ini apa lagi tepat jam 11 pagi dah tertidor.Sedar-sedar pukul 12 tengah hari.Ini yang dikatakan tak menjadi plan A kita pindah ke Plan B.Tak boleh tidor malam kita tidor siang.Boleh ke macam ni?.Nak kena tanya Dr.Azlina ni.

Tapi pengajarannya di sini ialah kita mesti berusaha ,gagal sekali tak bererti gagal selamanya.eh ke mana pulak arah enrry ni.Maksudnya kita jangan mudah berputus asa dengan apa yang kita lakukan.Tak semboh dengan 3 hari makan ubat kita makan 6 hari.no problem.Yang jadi problem jika kita simpan penyakit.

Besok dah hari Ahad,Aduhai kena mengadap pelajar.Tak apa,tak apa,esok kelas 3 jujur.Tiada masalah.Esok nak uji 6 pelajar lagi PLBS.Kursusnya bila Pn.Hjh Rohaida?Ikutkan mesyuarat dulu 21 April di Kuala Terengganu.Jadi ke tak ni.Nak buat persiapan mental.maklumlah kena drive sendiri kalau ke KT.

2 ulasan:

  1. haih badan untie tu penat tak cukup rehat.
    Banyak berfikir ke? emm kadang2 kalau banyak sgt
    berfikir, badan boleh jatuh sakit.

    Apepun, jaga kesihatan untie baik2 ye.
    semoga cepat sembuh. :)

    BalasPadam
  2. Shino.
    Rasanya bukan kerana penat sangat.Tapi cuaca terlalu panas la..berfikir tu adalah jugak.Biasak la..

    BalasPadam